یاران آخرالزمانی
یاران آخرالزمانی
سنگری از سنگرهای دفاع از اسلام ناب و انقلاب اسلامی و دست نوشته ها و خاطرات
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 10 مهر 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |

مديرمسئول روزنامه آمريكايي «اينديپندنت» طي نامه اي سرگشاده از تمامي مردم آمريكا خواست براي ساقط كردن «ديكتاتوري ثروت» به معترضان وال استريت بپيوندند.
به گزارش فارس، «آرون گوپتا»، مدير مسئول روزنامه اينترنتي «اينديپندنت» آمريكا كه يك مركز مستقل رسانه اي در نيويورك است، با انتشار نامه اي سرگشاده از محرومان آمريكايي خواست براي تصرف «وال استريت» (بازار بورس آمريكا) با يكديگر متحد شوند.
در اين نامه مي خوانيم: اتفاقي كه اكنون در وال استريت در جريان است، بسيار قابل توجه است؛ افراد محروم حدود 10 روز است در وال استريت تجمع كرده مي خواهند آن را از دست جنگ سالاران مالي و ارتش پليسي آمريكا آزاد كنند.» وي با «بي نظير» خواندن فرصت به دست آمده مي نويسد: لازم است هر فردي با الگو گرفتن از مردم مصر و اعلام همبستگي با يوناني ها و اسپانيايي ها از اين فرصت نهايت استفاده را كرده و دولت اوباما را مجبور به امتيازدهي كند.
مدير مسئول «اينديپندنت» در ادامه مي افزايد: همه بايد به تصرف كنندگان «وال استريت» بپيوندند. نه اينكه فقط در شبكه هاي اجتماعي از آن صحبت كرده و عكس اعتراض ها را در صفحات خود قرار دهيم؛ اكنون كه ظرفيت بزرگي ايجاد شده و هسته اصلي قيام كه قادر به تكان دادن ساختار قدت آمريكا است وجود دارد؛ بايد ده ها هزار نفر با يكديگر متحد شده و اعتراض خود را به خيابان هاي اين كشور بكشانند.
در انتهاي نامه «گوپتا» آمده: «مدت ها است كه اذهان ما با ترس، اختلاف و ناتواني عجين شده است؛ تنها چيزي كه نخبگان (سردمداران) از آن مي ترسند، وقوع يك بيداري عظيم است. اكنون آن روز فرا رسيده و ما به كمك يكديگر مي توانيم به تحقق آن بيداري كمك كنيم.
از سوي ديگر خبر مي رسد، جمعه شب صدها نفر از مردم نيويورك در اعتراض به سركوب و دستگيري معترضان وال استريت، به سمت اداره مركزي پليس «منهتن» راهپيمايي كردند.
به گزارش خبرگزاري رويتر، معترضان آمريكايي كه حدود دو هفته است تحصن خود را در خيابان وال استريت با هدف تصرف ساختمان بورس وال استريت آغاز كرده اند، راهپيمايي گسترده اي را در اعتراض به واكنش زشت و خشونت بار نيروهاي پليس در برخورد با معترضان به سمت ساختمان اداره مركزي پليس در منهتن برگزار كردند.
بر پايه اين گزارش، جنبش «وال استريت را تصرف كنيد» كه اعضاي آن تأكيد كرده اند تا فصل زمستان به اعتراضات و تحصن خود ادامه خواهند داد، اعتراضاتي را عليه نظام سرمايه داري در آمريكا، بسته هاي محرك اقتصادي ارائه شده به بانك ها توسط دولت اوباما و بيكاري شديد در اين كشور آغاز كرده اند.
اين گزارش مي افزايد: معترضان پارچه نوشته هايي را در انتقاد از رفتار خشونت آميز پليس عليه مردم حمل مي كردند كه بر روي آنها شعارهايي چون «ما همان 99 درصد هستيم» و «بانك ها كمك هاي مالي دريافت كردند، ما غارت شديم» نوشته شده بود.
يادآور مي شود، اين تجمعات كه در حال حاضر نيز در جريان است، به طور كلي عليه نظام سرمايه داري حاكم بر جامعه آمريكا، بحران شديد اقتصادي و وجود شكاف طبقاتي عظيم آغاز شده است.
سركوب اعتراضات مسالمت آميز مردم نيويورك در برابر وال استريت كه با دستگيري 100 نفر، كتك زدن معترضين و پاشيدن گاز فلفل روي صورت چند زن معترض تشديد شد، اين حركت كوچك را به مرور به مركز توجه رسانه ها و افكار عمومي در سراسر جهان بدل كرد. در حال حاضر گزارش هايي از نگراني مقامات آمريكايي نسبت به گسترده تر شدن دامنه اين اعتراض ها منتشر شده است.
از سوي ديگر خبرگزاري «ايرنا» به نقل از نشريه آمريكايي «پوليتيكو» از نارضايتي 90 درصد از مردم آمريكا از شرايط اقتصادي حاكم بر اين كشور خبر داد.
براساس اين گزارش، تازه ترين نظرسنجي كه موسسه بين المللي «سي ان ان/او ار سي» در ماه سپتامبر از مردم آمريكا انجام داده، 90 درصد شرايط اقتصادي خود را «بسيار بد و اسفبار» خوانده اند.
اين بالاترين نرخ نارضايتي اقتصادي آمريكايي ها از زمان رياست جمهوري «باراك اوباما» است. طبق نظرسنجي ماه ژوئن همين موسسه، 81 درصد از مردم آمريكا از وضعيت اقتصادي خود ناراضي بودند. بدين ترتيب معلوم مي شود طرح 447 ميليارد دلاري اشتغالزايي «اوباما» كه با تبليغات فراوان و رسانه هاي بين المللي و آمريكايي اعلام شد، نه تنها اميد مردم نااميد آمريكا را بهبود نبخشيده بلكه ظاهرا بخش بيشتري از جامعه آمريكا را نيز نااميد كرده است!
خبر ديگر اينكه، خبرگزاري فرانسه، ديروز از ادامه تحصن معترضان آمريكايي مقابل ساختمان پليس منهتن خبر داد. براساس تصاوير منتشر شده از سوي اين خبرگزاري معترضان «وال استريت را اشغال كنيد» هماهنگ فرياد مي زدند «زندانيان را آزاد كنيد.»
«بانك دارها را زنداني كنيد نه معترضان را، وعده هاي داده شده كجاست؟ شغل هايي كه ايجاد شده كجا هستند؟ همه با هم متحد شويم، وال استريت مساوي است با جنگ، بيدار شويد و امپرياليسم آمريكا را شكست دهيد.» از ديگر شعارها و دست نوشته هاي معترضان آمريكايي است كه تجمعاتشان همچنان ادامه دارد.
برخي گزارش ها از پيوستن «ديويد پيترسون»، فرماندار سابق نيويورك به جمع معترضان خبر مي دهند. وي گفت: اعتراضات وال استريت، بسيار عالي سازماندهي شده است. اين گزارش مي افزايد، پيوستن يك سياستمدار مطرح آمريكايي به معترضان باعث روحيه گرفتن جوانان آمريكايي شده است.
در همين رابطه چندي پيش تصاويري از پيوستن دستكم 700 خلبان آمريكايي به معترضان وال استريت منتشر شد كه به شرايط اقتصادي و دستمزد و حقوق خود معترض بودند. خبرهايي از پيوستن برخي اتحاديه هاي كارگري به معترضان وال استريت منتشر شده است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.